TANKAR OCH ORD

Sök upp din tjänare

Hizbollah: Iran kan utplåna Israel om det blir krig

Om det blir krig mellan USA och Iran kan Israel bli utplånat. Den varningen kommer från Hizbollahs ledare Hassan Nasrallah i en tv-intervju. ..Skriver tidningen DAGEN

 

När vi ser de världsliga händelserna, är det tydligt att vi lever i Ändetiden och situationen i det en gång Kristna Västerländska nationer, försämras. Därför är det viktigt att vi som av nåd blivit förda ut från mörkrets rike in till Hans rike av Ljus, att vi ber och gör förbön för att samma nåd ska komma över de förlorade och de som är förblindade av djävulens lögner. Och vi behöver ropa ut Hur Mycket Längre HERRE?

 

Vi som ropar omvändelse och rening bland Guds folk,känner oss ibland oförstånda...

"2 kor 10: 

4 Vapnen vi strider med är inte köttsliga utan har kraft från Gud✱ att bryta ner fästen. Ja, vi bryter ner tankebyggnader 5 och allt högt som reser sig mot kunskapen om Gud. Vi gör varje tanke till en lydig fånge hos Kristus," 

 

 

Jeshua leder oss att gå in i hemligheten ensam med Fadern att be. Matteus 6: 6 Men ofta är detta vårt problem, tar tid att söka Honom och Hans vilja genom tyst och djup bön. Gud letar efter intimitet hos oss och vi måste gå djupare inuti oss själva. Det finns en plats i oss där endast Gud kan komma in och förstå. Han kommer från insidan till djupaste fördjupningar i vårt hjärta och själ.

 

Matt 6 :6  "Nej, när du ber, gå in i din kammare och stäng din dörr och be till din Far som är i det fördolda. Då ska din Far, som ser i det fördolda, belöna dig."

 

 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

15.08 | 07:09
Mitt fotoalbum har mottagit 3
05.03 | 11:35
jag har kallat Besalel, har mottagit 1
12.02 | 05:31
ENSAM har mottagit 2
27.08 | 11:42
JAMES BOND har mottagit 14
Du gillar den här sidan