TANKAR OCH ORD

Jom Kippur

Jom Kippur var slutet på ömvändese tiden.

 USA: s president Donald Trump sa i sitt Yom Kippur-meddelande att ”väldigt många letar efter förlåtelse och barmhärtighet på Yom Kippur 2020”.

"På judarnas heliga dag skickar Melanie och jag tillsammans våra varmaste hälsningar till judiska bröder och systrar i Amerika och världen som en välsignad Yom Kippur."

”Yom Kippur signalerar oss starkt slutet på de heliga dagarna - en period av 10 dagars omvändelse, full av böner, fasta och anslutning som slutar på försoningsdagen”.

”När Shofars röst korsar samhällen genom denna Yom Kippur påminns vi om hur viktigt vår tro har spelat de senaste månaderna när vi fortsätter under de utmaningar som COVID 19-pandemin har gett sitt eget dödliga krydda.

"Genom kraften från den allsmäktiga kärleken och bönen har vi förnyat vår styrka och förståelse för att stå fast i denna aldrig tidigare skådade tid med modig beslutsamhet."

”Eftersom så många idag söker Guds förlåtelse och nåd, låt oss tillsammans besluta att fästa dessa värden av medkänsla i vårt dagliga liv. Vi önskar alla det judiska folket en snabb snabb och en avsiktlig och minnesvärd Shabatsabbat. ”

 

 

 

3 Mos 16:29 Detta ska för er vara en evig stadga: I sjunde månaden, på tionde dagen i månaden, ska ni fasta och inte utföra något arbete, varken den infödde eller främlingen som bor ibland er.

 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

15.08 | 07:09
Mitt fotoalbum har mottagit 3
05.03 | 11:35
jag har kallat Besalel, har mottagit 1
12.02 | 05:31
ENSAM har mottagit 2
27.08 | 11:42
JAMES BOND har mottagit 14
Du gillar den här sidan