TANKAR OCH ORD

"Låt ditt hjärta hålla fast vid mina ord."

Idag har jag tänkt på hur lätt det är att vi glömmer vem är vår styrka. Världen har så många idoler och troende kan hamna dit om man inte är vaken. 

Vi måste vara medvetna om vad vårt hjärta dras till eftersom fienden ser och i det ögonblick som vår uppmärksamhet fångas riskerar vi att komma in i fiendens fälla och tro att det är från Gud. Senare när saker inte fungerar kan vi fråga oss Gud varför han ledde oss dit. 

I allt måste vi skydda vårt hjärta för att vi ska fatta beslut baserade på Guds visdom och förståelse. Ordspråksboken 4 

Ett bibliskt exempel är Moses och bronsormen på en stolpe. Folket hade klagat och Gud skickade eldiga ormar. Sedan gick folket till Mose och erkände sin synd och bad honom be. Gud instruerade Mose att skapa en eldig orm som skulle skydda dem. 4 Moseboken 21: 4-9

Ursprungligen var bronsormen en välsignelse men långsamt förvandlades den till en idol tills kung Hiskia bröt den i bitar. 2 Kungaboken 18: 4  

 

Kungaboken 18: 4   

Han avskaffade offerhöjderna, slog sönder stoderna och högg ner Asheran. Dessutom krossade han den kopparorm som Mose hade gjort. Ända till denna tid hade nämligen Israels barn tänt offereld åt den, och man kallade den Nehushtan✱.

 

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

17.01 | 16:26

Hej, jag är floria holm från Danmark 🇩🇰 lyckligt gift, jag är medlem i detta stora Illuminati-broderskap..Illuminati är ett hemligt samhälle som strävar efter

...
15.08 | 07:09
Mitt fotoalbum har mottagit 3
05.03 | 11:35
jag har kallat Besalel, har mottagit 1
12.02 | 05:31
ENSAM har mottagit 2
Du gillar den här sidan